пʼятницю, 24 квітня 2015 р.

Батьківські збори

Батьківські збори

Підготовка зборів.
  1. Написати плакат: «Землю прикрашає сонце, а людину праця» (народна мудрість)
  2. Оголосити конкурс на кращу саморобну іграшку, виготовлену разом із дитиною.
  3. Провести анкетування батьків.

Анкета
  1. Як розподілені обов’язки в родині?
  2. Чи має дитина постійні доручення?
  3. Чи радієте ви з трудових досягнень дитини?
  4. Які методи заохочення використовуєте для залучення дитини до праці?
  5. Як показуєте дітям, що задоволені ними?

ХІД ЗБОРІВ
Вихователь. Шановні батьки, всі ви добре знаєте українську народну казку «Колосок», де герої Півник – завжди працював, Мишенята – гралися та байдикували, чекали, що хтось інший виконає їх роботу.
  Я часто помічаю, що батьки часто виконують роботу, яку б мали виконувати їхні діти: складають іграшки, одяг, прибирають посуд.
  Інколи дорослі говорять, що наші діти ще маленькі, встигнуть наробитися, або «ми не можемо змусити їх працювати».
  Як же виховати працьовитість?
  Про це ми і поговоримо.
  Із ранніх років життя дитини ми маємо організувати так, щоб воно було засобом виховання працьовитості.
  Добре про це сказав Василь Олександрович Сухомлинський: «Це одвічні традиції народної педагогіки: діти допомагають трудитися батькам, батьки не можуть у своїй праці обійтися без дітей; як тільки дитина навчилася нести своєю рукою ложку від тарілки до рота, вона працює не для того, щоб потренуватися в праці, а тому що ніхто з людей, які оточують дитину без праці не уявляє собі життя. Народна педагогіка знає, що дитині посильне і що непосильне, знає, бо в ній органічно поєднується життєва мудрість і батьківська любов.
  З чого починати? Що під силу нашому малюкові, а що – ні? Непросто це вирішити, бо ми, батьки,  все можемо зробити значно швидше та краще за нього. Наприклад, одягання чи роздягання. Звичайно, відразу дитина не може одягтися правильно ( не так застібне ґудзики, не на ту ногу взує черевики). Цього треба терпляче вчити доти, доки вона сама не почне виконувати цю важку для неї роботу спокійно, без напруження. Чотирирічний малюк може вдягтися і роздягтися в певній послідовності, а шестирічний – правильно і акуратно скошлати в шафу свій одяг, чистити взуття.
  Або така проста, здавалося б, справа, як умивання. Щоб навчити малюка треба показати йому послідовність цього процесу, причому не раз і не два. Спокійно і терпляче пояснити, що підійшовши до крана з водою, треба відкрити його, попередньо засукавши рукава сорочки чи платтячка, потім узяти мило, намилити руки, покласти мило на місце, змити мило, закрити кран, зняти рушничок, покласти його спочатку на одну, потім на другу долоньку, промокнути.
  Набуту дію найкраще закріпити в іграх із лялькою. Ви побачити, чи засвоїв малий послідовність дій, як поводиться і діє з предметами (наприклад, з милом). Адже дитина переносить свої вміння в ігри – ляльку треба щодня одягати й роздягати, нагодувати. Так, під впливом постійного тренування закріплюються постійні навички, дії дошкільника стають умілими і цілеспрямованими.
  Найважливіше – позитивне ставлення до будь-якої праці (розумової, фізичної, естетичної) до праці для інших людей.
  З раннього дитинства хлопчиків і дівчаток треба залучати до трудової участі в житті своєї родини. Малюк має засвоїти, що кожна річ, кожна іграшка повинна мати своє місце. Він відповідає за їхню цілісність, чистоту і порядок у своєму куточку. Іграшки, до речі, має прибирати на місце сам і завжди, аби батьки тільки давали йому таку можливість, не робили це за нього.
   Якщо ви постійно нагадуєте дитині про це, контролюєте й оцінюєте виконання доручення, то з часом вона без нагадувань буде дотримуватись порядку.
  Послухайте твір Н. Кулик «Як утекла казочка».
 Каверзує Мишко. Не хоче спати.
-- Розкажи казочку, - просить маму.
Мама тільки-но сіла на стільчик, щоб почати розповідь, а казочка, глип на Мишка, - і втекла. Бо іграшки Мишкові розкидані, личко Мишка – невмите, капці Мишкові – один за шафою, другий – під столом, та й сам Мишко навіть і у гадці не має лягати в ліжко.
  Не захотіла казка, щоб її такому неслухові розповідали.
-          Ну розказуй, чого мовчиш? – смикає Мишко маму.
-          Забула, - каже мама.
-          А ти згадай! Я доти сидітиму, доки не згадаєш.
-          Може, вона, та казочка, десь поміж іграшок загубилася? – міркує мама.
-          Ти поскладай їх – тоді і побачимо

 Склав Мишко іграшки – немає казочки.
-          Може, вона у ванній кімнаті? – підказує мама. – Біжи подивися. Та вже разом і вмийся.
Повернувся Мишко з ванної  вмитий , а казочка у вікно зазирає. Цікаво їй, що далі буде.
-          знаю, - каже мама, - казочка під ковдрою сховалася. Лягай у ліжечко, пошукаємо її там.
Тільки-но заліз Мишко під ковдру, а казочка вже тут. Розповіла її мама синочку, а він і заснув солодким сном.

Запитання до батьків:
-          Чому Мишко не хотів спати?
-          Чи виконував хлопчик свої обов’язки?
-          Чи є подібні випадки з вашими дітьми?
Музична пауза.

 - Шановні батьки, розкажіть як ви привчаєте своїх дітей до праці. (Розповіді батьків) - Ваші діти, майже всі, шостого року життя. В цьому віці вони повинні:
Ø  Вміти швидко одягатися і роздягатися;
Ø  Правильно і акуратно складати в шафу одяг;
Ø  Ставити на місце взяття, мити його, чистити;
Ø  Повністю сервірувати стіл, прибирати посуд після їди;
Ø  Витирати пил, протирати і мити свої іграшки, будівельний матеріал, ремонтувати книжки;
Ø  Витирати підлогу після вмивання;
Ø  Пришивати на своєму одязі відірвані ґудзики;
Ø  Поливати кімнатні рослини, підпушувати ґрунт ;
Ø  Міняти воду в годівницях, в акваріумі, годувати тварин, риб, прибирати куточок природи;
Ø  Брати участь у збиранні овочів з городу, збиранні насіння, викопуванні цибулин, бульб квітів, перекопуванні грядок, землі навколо дерев та кущів;
Ø  Брати посильну участь у заготівлі овочів і фруктів на зиму (миття огірків, перебирання та відбирання міцних дозрілих помідорів, яблук тощо).

Маємо подбати про те, щоб дитині було приємно працювати і хотілося щось зробити не тільки для себе, а й для інших.
Музична пауза

    
  Одним із видів праці, який дає змогу привчити дошкільника доводити почату роботу до кінця, є праця ручна. Під керівництвом дорослого хлопчик чи дівчинка можуть виготовляти іграшки, прикраси інші вироби потрібні в практичній діяльності.
   А тепер пропоную вам власноруч виготовити іграшку, яку потім зробите разом із дітьми.
   Все необхідне є у вас на столах.
  Млинок. Квадрат кольорового картону або паперу  розміром 10х10 см надрізати по діагоналі з кожного з чотирьох ріжків на таку глибину, щоб до центра квадрата залишилося приблизно 1,5 см. Кінці надрізаних ріжків загнути (не перегинаючи) до центру, послідовно накладаючи їх один на один. Надіти всі кінці на тонку (мідну) дротинку з бусинкою на кінці, закріпити їх ще однією бусинкою, загнувши дротинку так, щоб бусинка не впала. Прикріпити млинок до палички на такій відстані, щоб він міг вільно обертатися, коли дитина бігтиме з ним в руках.
 
Вітрячок
З цупкого аркуша-листка
Зроблю верткого вітрячка,
Ріжки надріжу і загну,
Гвіздком до палички припну.
Хай лопотить на вітерці,
Немов летить в моїй руці,
Хурчать крильцята вітрячка,
Немов пропелер літачка.
                         (Т. Коломієць)
 
Прочитайте дітям цей вірш, а коли їм сподобається – вивчіть напам’ять.
Роздаю батькам текст вірша.
Під мелодію пісні «Антошка» входять діти.
  Разом з батьками і дітьми проводжу ігри:

«Збери картоплю ложкою»
  У грі беруть участь команда дітей і батьків. На підлогу розсипають картоплю. У кожної команди є кошик і дерев’яна ложка. За сигналом учасники команд підбігають до розсипаної картоплі, беруть ложкою картоплину і кладуть в кошик. Вертаються назад. Передають ложку і кошик іншому учаснику. Перемагає команда. Яка зібрала більше картоплі за певний час.

«Нагодуємо один одного»
  У грі можна використати яблука або моркву. Двоє гравців сідають на стільчики один навпроти одного. Їм зав’язують очі і дають по яблуку. Вони починають годувати один одного. Виграє той, хто швидше з’їв яблуко.

«Хто швидше «пришиє»
  Дві команди повинні на швидкість «пришити» всіх членів команди один до одного.замість голки використовується чайна ложка, до якої прив’язана нитка, мотузка. «Пришивати» можна через ремінець, лямку, петлю на штанях, через все те, у що можна протягнути мотузку.

  Вихователь. А тепер запрошую всіх пити чай і слухати небилиці.



Підлісненський НВК



Батьківські збори

"Ласкаво просимо!"


Підготувала
Вихователь групи короткотривалого
перебування дітей у школі
А.М. Філін









-        Доброго вечора, наші мами,
Доброго вечора, татусі,
Доброго вечора, гості всі!
-        Сьогодні ми зібрались однією великою сім'єю у нашому домі – в нашій дошкільній  групі. Кожна сім'я це цілюще джерельце і нам хочеться, щоб ці цілющі джерельця злились в один потужний струмок, з якого б наші діти черпали любов, затишок, добро, здоров'я. І нам хочеться, щоб сьогоднішня  наша зустріч була приємною, веселою, цікавою, на вас чекають різноманітні конкурси, загадки, сюрпризи, де ви покажете свої здібності, спритність, ерудицію.
-        Нашу сьогоднішню зустріч буду вести я - ваш вихователь – Алла Миколаївна. Учасниками розважальної гри я запрошую бути батьків, а членами журі – директор та психолог школи.
Ведуча пропонує батькам підійти до столу і кожному вибрати одну карточку, на зворотній стороні якої зображено певну квітку і сісти за столи згідно квіточки.
-        Отже, у нас сьогодні змагатимуться дві команди - "Барвінок", "Тюльпан".
-  Спочатку я проведу з вами розминку (без оцінювання).
-  Серед геніальних винаходів людства особливе місце посідає родина. Так, саме вона є потужним джерелом, що об'єднує людей у родинне гніздо на основі шлюбних і кревних стосунків, що плекає найвищу цінність людства - дітей. А діти - наше майбутнє. Сім'я - найперша вихователька підростаючого покоління, за всіх часів й у всіх народів. І як сказав Микола Карамзін: "Без хорошого батька немає гарного виховання, не дивлячись на всі школи, інститути і пансіони".
-  А як ви думаєте - що таке СІМ'Я ? (відповідь батьків)
-  Так, добрий дух рідної оселі, її тепло і затишок, одруження з коханою людиною - запорука щасливої долі родини, доброго виховання дітей.
I                  - Слово "Сім'я" - синонім слова "Родина", у повсякденному житті українці вживають слова "родина", "родинний", "родичі", "батьки", - тобто ті, хто народив дитину, дав їй життя, виховав, ввів у люди. Ось ми й переходимо до нашого конкурсу; перевіримо як ви виконали ваше домашнє завдання - перший конкурс - чим більше прислів'їв ви назвете про родинні стосунки батьків і дітей - тим більшим буде ваш командний бал. - команди називають по черзі прислів'я, розпочинає команда яка правильно дасть відповідь на загадку: "Дуже я потрібна всім, і дорослим, і малим, всіх я розуму учу, а сама завжди мовчу"- (книга).
II               - Малята дуже люблять коли їм читають, розповідають казки, разом з ними переглядають картинки, ось ми зараз з вами й перевіримо, чи знаєте ви назви казок та їх героїв - другий конкурс - "відгадайте назви казок і їх героїв" - конверт із запитаннями вибирає один учасник команди.
1-ша команда! Хто з казкових персонажів міг дати таку телеграму?
-         "Втік від зайця і ведмедя" - "Колобок"
-         "Купила самовар, запрошую на чай" - "Муха-цокотуха"
-         "У товариша щезли окуляри, просити стало важко, допоможіть" - Ліса-Аліса, "Буратіно"
Відгадайте назви казок:
-         "Ходи мишко: не сиди, ріпку витягти допоможи" - "Ріпка"
-         "Гуси, гуси, гусенята візьміть мене на крилята" - "Телесик"
-         "Вигнав дід її із хати, та й пішла вона блукати
в зайця хатку відібрала, всі її і виганяли" - "Коза-дереза"
-        "Ти мене напевно знаєш, якщо казочки читаєш, працювала я у
хатці, танцювала у палаці, є така у мене звичка - десь губити
черевички" - "Попелюшка"
2-га команда! Хто з казкових персонажів міг дати такі телеграми?
-         "Купив насіння, приїжджайте садити" - "Ріпка"
-         "Ключ дістав, скоро буду" - "Буратіно"
-        "Пам'ятайте, все щезне о 12 год." - фея, "Попелюшка" Відгадайте назви казок:
-         "Півнику-братику, відчини, як не відчиниш - віконечко видеру, борщик виїм і тебе заберу" - "Котик і Півник"
-         "Я звірят усіх лікую, від халеп різних рятую, вилікую всіх за мить, все, що в звірів цих болить" - "Айболить"
-         "Сидить дівчина в корзині на ведмежій дужій спині, а чому вона сховалась, до ведмедя не призналась" - "Маша и медведь"
-         "Як була я в лужку виломила ніжку, а ви полинули і мене покинули" - "Кривенька качечка"
Журі підводить підсумок двох конкурсів
III                        - добрі народні традиції дотримують батьки, які дбають, щоб їхні діти зростали чемними, працьовитими, охайними, але не слід забувати, що велике значення має розумове виховання, запрошую всіх взяти участь у конкурсі - третій конкурс - "Чи кмітливі ви?" - командам потрібно скласти якнайбільше слів із букв, що входять до слова "краплиночка", слова повинні бути іменником в однині.
IV                         - Поки команди виконують завдання - гра з вболівальниками "Жива чи нежива природа" - на столах картки із зображенням об'єктів живої і неживої природи (хмара, сонце, місяць, зорі, дощ, сніг, каміння, вода, рослина, тварина, людина, комаха, пташка...).
Ваше завдання - переступаючи через кеглі дійти до столу, вибрати одну картинку і вернутись - оббігши навколо кеглів. Команда "Тюльпан" - жива природа, команда "Барвінок" - нежива природа. Перед початком гри один представник команди вибирає конверт.
- А зараз перевіряємо скільки слів ви придумали від слова "краплиночка".
Журі підводить підсумки конкурсів.
V       - А по слідуючому конкурсу "виклади квадрат" ви зрозумієте: які завдання в майбутньому будуть виконувати ваші діти. У кожного з вас на столі лежать конверти, на яких намальовано квадрат. Завдання: з усіх елементів, що лежать у конверті вам потрібно викласти лише один квадрат. Хто викладе - піднімає руку, щоб журі перевірили правильність і швидкість виконання завдання.
VI      - А зараз проведемо індивідуальний конкурс, де я буду задавати запитання кожному учаснику команди, конкурс "Чи вмієте ви логічно мислити?", один учасник команди обирає конверт.
1-ша команда - Скільки кольорів у світлофора? - З
-         Жило 20 котів і чоловік, скільки в них було ніг? - 2
-         Якої пряжі немає в продажі? - павутиння
-         На столі стояло 3 склянки, у них ягоди. Володя з'їв ягоди з однієї склянки. Скільки склянок стоїть на столі -З
-         По небу летіли горобець, ластівка і джміль? Скільки летіло птахів? - 2
Яка будова рослин? - корінь, стебло, листя, цвіт, плоди.
-         В якому лісі немає листя? - у хвойному.
-         Хто хвіст залишає і від ворога тікає? - ящірка
-         Яка рослина цвіте один день? - кактус
-        Яке дерево влітку в білий пух одягається? – тополя 2-га команда - Скільки лап у павука? - 8
-         Сидить 3 коти, проти кожного кота сидить 2 коти, скільки всього котів? - З
-         Кого називають кораблем пустелі? - верблюда
-         Гуска має масу 3 кг, якою буде її маса, якщо вона стоятиме на одній нозі? - 3 кг
-         Стоїть у полі дуб, на дубі гілки, на кожній гілці по 3 яблука, скільки всього яблук? - яблука на дубі не ростуть
-         Що  потрібно рослинам для росту? - світло, тепло,  волога, поживні речовини
-         Яких кольорів немає у веселки? - білого, чорного
-         Хто з тварин на собі ліс носить? - олень
-         У школу йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм 3 хлопчики, скільки хлопчиків йшло до школи? - 5
-                  Яка ягода найбільша? - кавун.
Журі проводить підсумки конкурсів
VII                  - конкурс "Проведіть гру" - уявіть таку ситуацію: у вас вдома свято, день народження вашої дитини. І до вас в гості прийшли рідні, знайомі з дітьми: ваше завдання - провести цікаву гру з учасниками змагань.
VIII            - Одним із завдань при підготовці дітей до шкільного навчання є розвиток зорової пам'яті, ось зараз ми проведемо конкурс "Подивись, запам'ятай, намалюй" Розгляньте геометричні фігури, що намальовані на дошці, що зображено праворуч, ліворуч, вгорі, внизу і т. д. запам'ятайте, (ведуча перевертає дошку), візьміть аркуші паперу, ручки і намалюйте так само те, що ви бачили на дошці (5-7 сек).
*Ведуча збирає листки і передає журі для визначення правильності виконання завдання.
IX      - Папір - це доступний для дитини та універсальний матеріал, який
широко застосовується не тільки в малюванні, аплікації, але й в художньому
конструюванні, що походить з Японії "орігамі".
Складання паперових фігурок сприяє розвитку просторової уяви, творчих здібностей. Конкурс "Склади іграшку - орігамі", ваше завдання - з кольорового паперу, що лежить на столі, кожний складіть одну іграшку.
X       - Поки учасники команд виготовляють іграшки - гра з уболівальниками конкурс "Виклади фігуру". Уболівальники з обох команд проходять перешкоди (переступання через палиці, стрибки з обруча в обруч) і складають з частин - куб, піраміду.
Журі підбиває підсумки, визначає переможців *Ведуча: Люди кажуть, що все тепло на землі - від сонця, а все добро - від людини.   Бажаю   вам   бути   і   далі   такими   уважними,   кмітливими, розумними і вчити цьому своїх дітей.
-         Переможці і всі учасники змагань отримують призи
-         Малята співають для батьків, водять хороводи, читають вірші. *Ведуча: Час у нас вечірній, а яка ж гостина без традиційного чаю?
Тому ми і запрошуємо всіх вас на чай.
Закінчилася гра і вже розходитись пора, цікаво й весело було...
Я вам бажаю щоб добро і радість цю і цю іскрину добру ви понесли від
нас з собою у добрий час із богом і любов'ю!


Немає коментарів:

Дописати коментар