Самоосвіта





Засідання кафедри педагогів - дошкільників


Що таке толерантність
Ділова гра
Мета:розкрити поняття  ˝толерантність ˝; вправляти в умінні керувати своїми емоціями; учити самокритично ставитися до себе та своїх вчинків; прислухатися до думки своїх колег; аналізувати ситуації та робити висновки.
  Хід гри
Сьогодні поговоримо про толерантність,терпиме ставлення до себе, людей,світу. Одвічне протистояння добра і зла вимагає від нас зробити свій вибір. Обставини змушують робити вчинки,що визначають наші якості. Ми – педагоги,а це означає,що ми відповідаємо не лише за себе, а й за дітей. Добро виховується добром,а зло породжує зло. Це істина. Народна мудрість зауважує: ˝ Що посієш,те й пожнеш ˝, ˝Яблуко від яблуні недалеко упаде ˝ Тому нам, дорослим,потрібно зважувати кожне слово,відповідати за кожний вчинок,перш ніж виховувати дітей.
 Сьогодні ми зібралися,щоб зрозуміти,які ми самі,як розмовляємо з іншими людьми. Ми зробимо спробу перевірити наші душі на доброту,радість,розуміння,небайдужість.
 Кожна людина проживає своє життя по- різному, але кожний із проходить однакові етапи життєвого шляху. Ми ніби сходимо по драбині:спочатку стоїмо на сходинці,що має назву ˝Я˝,намагаємося зрозуміти,хто я такий. Потім просуваємося на другу сходинку,що виводить нас до світу людей. Саме тут кожен усвідомлює,що він не один,налагоджує відносини,проявляє емоції,характер.
Просуваючись сходинкою, що має назву ˝ Навколишній світ ˝,ми бачимо життя у ще більшому розмаїтті. Цей світ має соціальне забарвлення. Світлі моменти справедливості поєднуються із темними проявами жорстокості та обману. Ось тут наше ˝Я ˝ зазнає випробування:˝ Як вистояти та не  зламатися? ˝ Найвища сходинка творча,що відображає найвищу ступінь людських умінь. Я пропоную  вам пройти цими сходинками.
Ігрове проектування ˝ Самопрезентація ˝
На аркушах паперу зазначено людські якості, які є виявами толерантності, а також такі,які ними не є. Необхідно обрати якості, притаманні вам.
Кожний із вас повинен щиро поглянути на себе,тому що визнання своїх слабких сторін дає можливість духовного зростання. Якщо ви відверті, то можемо працювати далі.
Дія за інструкцією ˝ Продовж фразу ˝
Учасники розмірковують на тему ˝ Що зі мною відбувається ˝
-         Я сумую, якщо…
-         Мені весело, якщо…
-         Я ображаюсь,якщо…
-         Я радію,якщо..
-         Я серджусь,якщо…
-         Мені не подобається ,якщо…
-         Я плачу,якщо…
-         Я  страждаю,якщо…
-         Я  розгублююся,якщо…
Дуже важливо,щоб ви не були рабами своїх емоцій,особливо негативних,оскільки вони мають особливість псувати життя оточенню. Душу необхідно налаштовувати на добро,особливо нам педагогам.
Сходинка ˝Світ людей ˝
Ми перебуваємо на наступній сходинці. Тут відбувається спілкування, живий контакт із людьми. Важливо,щоб це спілкування було радісним. Розглянемо простий приклад – зустріч із знайомим.
 У середні віки від нас потребувався б реверанс, а нині лише привітання ˝ Здраствуй!˝, а можливо, і запитання ˝ Як справи?˝ Дуже часто ми говоримо це так,що привітання відбулося, а зустрічі не вийшло.
 Якби спілкування було душевним,якби ми змінилися самі,то як змінилося б життя навколо нас!Необхідно розуміти,що головна людина у світі та,яка перед тобою. Намагайтеся. щоб вона сподобалася вам. Необхідно прагнути згоди, але не слід боятися розбіжностей. Розбіжності між людьми виникають цілком природно й не можуть бути приводом для розчарувань та невдоволення, конфліктів сварок. Нам потрібно терпляче ставитися до інакомислення,тому я пропоную вам висловити свою думку щодо поетичного вислову М.Ножкіна  ˝ Добро має бути з кулаками ˝.
Дискусія
-         Якщо це істина, то поставте крапку та підтвердьте цю думку.
-         Якщо ви в цьому впевнені,переконайте нас зі знаком оклику.
-         Якщо є сумніви, то у ваших висловлюваннях присутній знак питання.
-         Якщо у вас є інша думка, то не соромтеся бути опонентом,кажіть,як вам підказує серце.
Наші погляди різняться. Але є і спільне – тема,яку ми обговорюємо, вона нас хвилює. Ми схвильовані,і ця емоція нас об΄єднує!
Спонукально – мотиваційна гра 'Чарівна паличка'.
Інструкція. До слова ˝ сонце ˝ кожний учасник додає по одному слову, утворюється велике речення.
Що ви відчули одне до одного? Відповідальність?Так, чарівна паличка не дала змоги вам зійти з дистанції або виконати частину своєї роботи на недостатньому рівні. А взагалі вийшло добре!
 В одному відомому фільмі десятикласник написав:˝ Щастя – це коли тебе розуміють ˝. Він мав рацію: усі біди людства виникають від непорозуміння.     Прикладів є багато: не зрозуміли одне одного та розійшлися; не відчули,що коїться в душі близької людини,і не намагалися допомогти їй. Зараз ми спробуємо з вами порозумітися.
 Розігрування ролей ˝ Зрозумій мене ˝
Інструкція. Учасники утворюють пари,у яких один пояснює значення слова другому жестами і мімікою( радість, співчуття,терпимість,здивування)
 Ми намагалися бути толерантними, а основне – ми зрозуміли одне одного.
Навколишній світ – це простір, у якому ми існуємо. Іноді він розширюється до розмірів держави, а інколи стискається до розмірів нашої кімнати. Ми залежимо від чужих оцінок, емоції володіють нами. У середині нас назріває конфлікт, і ми виплескуємо його на іншого. Ставимо собі запитання:˝ Як жити далі? ˝- і не завжди знаходимо відповідь. Як часто ви дивитеся на світ сумними очима! Сірі обставини роблять вас похмурими, настрій – сумним,очі – мокрими, справу – залишеною. Але яким би не було життя, необхідно завжди шукати причину для радості. Навіть у великому мінусі необхідно знайти плюс.
 Діагностична гра ˝ Знайди плюси та мінуси ˝
-         Ви загубили гаманець із великою сумою грошей.

-         Ви посварилися із коханою людиною.

-         Ви запізнились на роботу.

-         Ви зламали ногу.
Важливо вміти розпізнавати справжні цінності та уявні. Існують лише два горя:хвороба та смерть. Решта неприємності. Цінуйте життя,  дружбу, здоров΄я, сім΄ю. Радість починається лише з вас, а не з когось чи з чогось. А чи вміємо ми відчувати інших?Ч вміємо зрозуміти їхній біль? Чи вміємо ми порадіти за талановиту людину?
Завдання ˝ У картинній галереї ˝
Нам необхідно уважно подивитися на картину,зрозуміти життя героїв, увійти в їхній образ,зрозуміти стан, емоції,озвучити  думки героя. Якщо ми частіше розумітимемо душевний стан інших, світ від цього лише поліпшиться.
Завершальний етап сходинка – творча майстерня. Підйом на неї дуже важкий,але, піднімаючись,ми перетворюємо не лише свою душу, ай навколишній світ. І нехай ˝ сердечна недостатність ˝ буде долею байдужих і не радісних людей.
 Ми сьогодні перевірили себе на толерантність. І хоча це лише гра, вона довела,що у нас не стало байдужими серце. У нас ще багато часу,ми зможемо творити добро,якщо до цього прямуватимемо.

Немає коментарів:

Дописати коментар