пʼятницю, 24 квітня 2015 р.

Спостереження

Спостереження за вітром
Мета: поглибити знання про явища природи та їхнє значення в нашому житті; розвивати логічне мислення .
Вихователь пропонує визначити, чи є надворі вітер.
Запитання до бесіди:
-         За якими ознаками ви визначили, чи дме вітер?
-         Який вітер надворі: теплий чи холодний? Сильний чи слабкий?
-         Чому вітер називають непосидьком,пустунцем?
Вихователь читає вірш В.Скомаровського "Непосидько-вітерець".
Де не взявся вітерець,
Непосидько, пустунець.
Заходився коло хати
Жовте листя піднімати,
Листя те, що натрусив
У ночі з колючих слив.
-         Може,правильно було б назвати вітер помічником?Чому?
-         А коли вітер буває помічником?



Спостереження за грунтом.  Який грунт потрібен  для пшениці?
Мета:закріпити знання дітей про властивості грунту; розвивати спостережливість, увагу,пам'ять,логічне мислення.
Вихователь пропонує дітям узяти до рук суху грудочку землі та розглянути її.
Запитання до бесіди:
-         Якого вона кольору?
-         Яка на дотик?
-         Що з нею станиться,якщо її розім'яти?
Потім вихователь та діти розглядають грудку вологої землі,порівнюють її із сухою.
-         Як ви гадаєте, в який грунт необхідно сіяти зерна пшениці?Чому?
-         А що станеться з зернятами у сухому грунті ?
Вихователь, використовуючи ілюстрації, розповідає про традицію українського народу зустрічати гостей хлібом – сіллю 
Спостереження за птахами
Мета: поглибити знання дітей про проблеми зимуючих птахів узимку,розвивати вміння спостерігати за поведінкою птахів та емоційно реагувати на неї .
Вихователь звертає увагу дітей на годівничку, яка висить на дереві.
Запитання до бесіди:
-         Які птахи прилетіли до нашої годівнички?
-         Що ми взяли із собою, виходячи на прогулянку?
-         Які птахи який корм полюбляють?
-         Навіщо ми підгодовуємо пташок?


Спостереження за хуртовиною
Мета: поглибити знання дітей про різні назви опадів узимку; пояснити сутність хуртовини як явища неживої природи; розвивати здатність встановлювати причинно-наслідкові зв'язки змін у природі.
Вихователь звертає увагу дітей на погоду.
Запитання до бесіди:
-         Що таке вітер?
-         Що таке сніг?
-         Як називається сніг із вітром?
-         Як ще можна називати хуртовину?(Заметіль, хуга,віхола, хурделиця, завія.)
-         Чим  вона супроводжується?  


Спостереження за погодою
Мета:закріпити вміння дітей встановлювати взаємозв'язок між погодою і станом природи; розвивати логічне мислення, пам'ять.
Вихователь звертає увагу дітей на погоду.
Запитання до бесіди:
-         Діти,як ви зрозуміли, що вже прийшла зима?
-         Як на дворі взимку:тепло чи холодно?
-         Чому ми вдягли теплий зимовий одяг?
-         Як іще можна вберегтися від холоду під час зимової прогулянки?
Спостереження за деревами на ігровому майданчику
Мета: поглибити знання дітей про використання деревини людиною; виховувати дбайливе ставлення до природи та пошану до творчості майстрів.
Вихователь пропонує розглянути дерева, які ростуть на майданчику, пригадати їхні складові частини.
Запитання до бесіди:
-         Які дерева ростуть на нашому майданчику?
-         Яку користь приносять дерева людині?
-         Які речі виготовляють із деревини?
Потім вихователь загадує загадки про предмети, виготовлені з деревини.
Спостереження за крижинками
Мета: закріпити знання дітей про сезонні зміни в природі, про те, що зниження температури перетворює воду на лід; розвивати спостережливість, логічне мислення.
Вихователь звертає увагу дітей на лід,що на землі.
Запитання до бесіди:
-         Чому немає води?
-         Чому вода перетворилася на лід?
-         Чи можна брати крижинки,бурульки до рота?
Спираючись на власний досвід, діти самостійно доходять висновку

Спостереження за пасажирським транспортом
Мета: поглибити знання дітей про пасажирський транспорт ,його призначення; розвивати спостережливість, увагу.
Діти разом з вихователем спостерігають за рухом транспорту поблизу дитячого садка, з'ясовують, який з них пасажирський.
Запитання до бесіди:
-         Чому ви так вважаєте?
-         Що об'єднує цей вид транспорту?
-         Якщо ми пасажири, то чим і як ми пересуваємося?
-         А зараз ми хто?Чому?
Спостереження за рослинами в лісі
Мета:сприяти розвитку пізнавального інтересу до лісу,його рослинного світу; закріпити вміння дітей порівнювати різні види рослин; виховувати шанобливе ставлення до природи рідного краю.
Вихователь запрошує дітей до куточку лісу. Звертає увагу на те,які рослини там ростуть.
Потім за допомогою вихователя діти порівнюють різні лісові рослини між собою. 
Запитання до бесіди:
-         Який ліс?
-         Які дерева в лісі?
-         Які трави в лісі?
-         Порівняймо лісові рослини. У дерева стовбур є, а в куща й трави?
-         У дерева і кущах листочки ростуть на гілках,а в трави?
-          




2 коментарі: