пʼятниця, 24 квітня 2015 р.

Дидактичні ігри

Порівняймо пісочок!
Мета: формувати в дітей уявлення про особливості та якості, які відрізняють
            сухий піщаний грунт від вологого; розвивати зорове й тактильне  сприйняття; виховувати спостережливість під час досліджень об’єктів неживої природи.
Обладнання: дві миски (одна – із сухим піском, інша – з вологим) ; два іграшкових відерця.
Педагог ставить перед дітьми дві миски з піском та спонукає дослідити вміст кожної з них і зробити висновки. Малюки виконують ігрове завдання за допомогою дорослого (навідні запитання, підказки) і роблять порівняльні висновки щодо властивостей піску.

Наприклад:
У якій ємкості пісок сухий? У якій він вологий, мокрий?9Дослідження на дотик: при дотику до сухого піску пальчики залишилися сухими й чистими; коли занурили пальці у вологий пісок, відчули вологу, пальчики забруднились – на них залишився пісочок.)
Чи однакового кольору пісок в обох ємкостях? (Так, пісочок жовтий.)
  А відтінок кольору піску відрізняється?Який пісок темніший, а який – світліший? (Здорове сприйняття : сухий пісок світлий, вологий – темніший.)
Який пісок добре сиплеться, а який – ні? (Тактильне дослідження: добре сиплеться сухий пісок, а вологий – гірше: піщинки тримаються купи.)
  Чи однаково важить сухий і вологий пісок? (Діти можуть порівняти вагу однакової кількості піску. Набравши його в іграшкові відерця. Висновок: сухий пісок легший, а вологий – важчий.)
 У сухому пісочку  добре видно окремі піщинки? (Здорове дослідження: Так, добре.)А у вологому? (Окремих піщинок не видно, вони всі зліплені.)
 Із сухого пісочку не можна будувати й ліпити. А з вологого ? (Можна).
 Вихователь хвалить учасників за уважність і кмітливість.

Березовий листочок
Мета: знайомити з об’єктом живої природи – березою; розвивати зорове сприйняття , спостережливість та уважність; виховувати вміння відчувати красу рослинного світу.
Обладнання: кілька опалих березових листочків. 
  Дорослий розкладає на столі перед малюками березове листя, принесене ними з прогулянки, і просить уважно розглянути та дослідити листочки. Діти коментують свої дослідження, спираючись на навідні запитання дорослого.
Запитання для гри
Листочки у берізки великі чи маленькі? (Маленькі.)
Яку форму мають ці листочки: вони довгасті чи округлі? (Округлі.) 
Чи є в листочка гострий кінчик? (Так.) Покажіть, де він. (Учасники показують.)
   Якого кольору березові листочки зараз? (Вони всі жовті, але серед опалого листя є яскравіші, золотаві листки, а є темніші або блідні.)
  У березових листочків, як і в листків інших дерев, є хвостики? (Так.) Знайдіть їх і покажіть.
  Як ви думаєте, для чого листочкам хвостики? (Щоб кріпитися до гілочки.)
  На березовім листочку, як на долоньці, є лінії-прожилки.
Знайдіть їх і покажіть пальчиком. (Малюки виконують завдання.)
  Чи відчуємо ми на дотик маленькі вм’ятини від прожилок, коли гладимо листочок? (Так.) А що ми відчуємо, погладивши листочок зі зворотного боку? (Ми намацуємо тоненькі прожилки – як ниточки на листочку.)
  Вихователь відзначає найбільш уважних дітей і пропонує їм скласти листячко в коробку, щоб, діставши його взимку, пригадати погожі дні чарівної золотавої осені.



Послухай і скажи , знайди і покажи
Мета: учити дітей порівнювати візуальні та інші особливості заданих природних об’єктів; розривати здорове й тактильне сприйняття; виховувати естетичні відчуття.
Обладнання: букет садових осінніх квітів (чорнобривці, жоржини, айстри).
Педагог запрошує малюків розглянути букет осінніх квітів і читає віршовані рядки.
Вихователь
Подивіться, любі діти:                        Айстри ось такі тендітні –
Ну які ж прекрасні квіти!                   І рожеві, і блакитні.
У букеті в нас жоржини,                    Чорнобривці – веселенькі:
Горді-пишні, мов царівни.                 Червоненькі та жовтенькі.
Дорослий пропонує дітям уважно розглянути квіти осіннього букету і відповісти на запитання, показавши відповідну квітку (або її частину).
Запитання для гри
Де квіточки найменшого розміру, червоно-жовтого кольору?
(У чорнобривців.)
 А де квіти найбільші? (У  жоржини.)
Покажіть квіти круглі темні стебельця? (У тих у яких темні квітки,- червоних жоржин, червоної та синьої айстр і в темних чорнобривців.)
 У яких рослинок дрібненькі, різьблені листочки? (У чорнобривців.)
На яких рослинках дуже багато пелюсток? (На квітках айстр і жоржин.)
  У яких квітів крупне листя? (У жоржин.)
  У яких квітів стебла найтовстіші, найміцніші на дотик? (У жоржин.)
   У яких квітів пелюстки дуже ніжні та тендітні на дотик? (Так можна сказати про всі квіти.)

ВОДА В ЯВИЩАХ ПРИРОДИ
Мета: закріплювати знання про кругообіг води в природі, про те, що вода може перебувати у різному стані (лід,пара,рідина),як вона може зустрічатися в явищах природи; розвивати уважність, зосередженість.
Матеріал: сюжетні картинки із зображенням явищ природи (дощ,сніг,град,веселка, іній)
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує з’ясувати : у якому з явищ природи міститься вода (діти по черзі беруть один малюнок та розповідають: у якому стані на ньому зображена вода).
СОНЯЧНА СИСТЕМА
Мета: закріплювати знання про планети Сонячної системи,їх розташування навколо Сонця, зовнішній вигляд, знання про різні космічні тіла (комети ,метеорити, зірки та ін..); розвивати асоціативне мислення, інтерес до пізнавання світу.
Матеріал: *космічний* круг (круг синього кольору з тканини , у центрі –Сонце, навколо нього різні планети, комети, метеорити); м’ячик - *космічний корабель*.
ХІД ГРИ
Діти сідають навколо  *космічного* круга. Вони по черзі кидають м’яч - *запускають космічний корабель* і називають, де зупинилися.




Немає коментарів:

Дописати коментар