пʼятницю, 24 квітня 2015 р.

Рольова гра


Мета: Вчити дітей самостійно розвивати сюжет гри на основі творчого поєднання набутого  уявлень, знань, особистого життєвого досвіду та набутих у навчально-виховному процесі; розвивати вміння дітей ставити і розв’язувати ігрові завдання, створювати ігрову ситуацію, розгортати ігровий сюжет, виконувати ігрові дії, вступати у взаємини, характерні для обраних ролей. Виховувати повагу до працівників театру, викликати добрі почуття, позитивні емоції.
Словник: театр, режисер, декоратор, гример, актор.
Попередня робота:

1. Проведення бесід: «Театр», «Працівники театру».
2. Екскурсія до будинку культури.
3. Перегляд ілюстрацій, фотографій з життя акторів.

ХІД ГРИ
Вихователь.
Добрий ранок в добрий  час!
Рада, діти, бачить вас.
Щиросердно вас вітаю
І здоров’я всім бажаю.
 - Діти, у вас сьогодні ніби свято –
Гостей зібралося багато
Тож усміхніться веселенько
І привітайтеся чемненько.
Діти вітаються, розглядають гостей.
 - Сьогодні так гарно і затишно в залі. І місця так багато. А чи не хочете, малята, в цікаву гру пограти.
 - Діти, скажіть, що таке театр?
Відповіді дітей.
 - Так, театр – це один з видів мистецтва. На сцені перед глядачами актори розігрують різні за змістом п’єси: трагедії, комедії, драми.
 - Малята, а чи знаєте ви, що багато років тому у нашому селі був професійний театр?  Але під час війни він згорів. Замість нього побудували  будинок культури.
    В нашому селі народився видатний актор і режисер Гнат Петрович Юра. Може в майбутньому, хтось з вас теж стане актором – театральною «зіркою». Тож пропоную вам пограти: створити свій маленький театр, і ви будете його працівниками. В цю гру ви грали, тож пригадаймо: хто працює у театрі?
   Діти називають: режисер, актори, декоратор, гример, костюмер, освітлювач, прибиральник, суфлер і т. д.
 - Я хотіла б дізнатися, яку роль буде виконувати кожен  з вас.
Діти розприділяють між собою ролі.
 - Ролі ви роз приділили, тож пригадаєте, що кому потрібно для роботи  в театрі.
 Діти облаштовують свої робочі місця.
Режисер. Увага! Увага! Шановні колеги! Я вас всіх вітаю з початком театрального сезон. Квитки всі продані. За три години прем’єра. Теж всі по своїх робочих місцях.  За хвилину проведу огляд, чи все готове до показу.
Діти «театрали» розходяться по своїх місцях.
Декоратор. В нас майже все готове. Залишилося доробити деревце і виставити на сцену
 - Васю, склеюй ось ці квіти і чіпляй на дерево.
Костюмер. Звертається до актора Діми.
 - Дімо, стань, будь-ласка рівно, я заміряю тебе.
Костюмер робить замір , і імітацію шиття. Одягає шапочку козеняти на Діму.
 - Все добре, можеш сісти на грим.
Костюмер сама одягає останніх акторів «козенят».
Гример.  – Дімо, сідай зручно, не вертись. Буду тебе перетворювати на козеня.
Гример імітує рухи накладання гриму.
Актори одягаються, накладають грим, повторюють текст ролей.
Режисер. Алло! Добрий день. Дякую! Для вас квиточок знайдеться. Чекаємо вас.
Режисер іде на сцену, оглядає її. Підходить до акторів.
 - А чому не всі актори в зборі?
Актор Андрій. – Двоє акторів тяжко захворіли.
Режисер. Хватається за голову.
 - Мені кінець! Мені кінець! Прем’єра зірвана. Що ж робити?! Колеги виручайте! Може хтось пам’ятає ролі хворих акторів?
 - Я пам’ятаю .
 - Я теж.
Режисер. Все, швидко переодягайтеся і на сцену. Глядачів вже повний зал.
Діти гримуються. Всі актори виходять на сцену.
ПОКАЗ ВИСТАВИ


Ведучий.
Була собі кізонька біла,
Дуже симпатична і мила.
Мала вона семеро маляток,
Семеро чудових козеняток.

Коза (співає)
Мої діточки, козеняточка,
Ви найкращі у світі маляточка!
Я для вас, я для вас, на базар піду,
Найсмачнішу капусточку там знайду.
А ви вдома сидіть,
Двері міцно запріть!
Вовчика сірого не пускайте!
Віддаю ключі вам, тримайте!

1-ше козеня.
Добре, добре, добре, матусю!
Йди собі, за нас не хвилюйся!

Коза.
Ви удома сидіть дуже тихо,
Як почує вас вовк – буде лихо!

2-ге козенятко
Добре, добре, добре, матусю!
Йди собі, про нас не турбуйся.

Коза (обіймається, прощається)
Мої діточки, козеняточка
Ви найкращі на світі маляточка
 Я для вас, я для вас, на базар піду,
Найсмачнішу капусточку там знайду.
(махає рукою і йде геть, козенята співають і танцюють)
Пісня «Нам не страшний сірий вовк»)

7-ме козенятко
Залишились ми вдома,
Ти найперший, я  - сьомий!
Усі. Семеро козенят. Ме!

2-ге козенятко
Не боїмся ми нікого,
Навіть, навіть, вовка злого!
Усі. Семеро козенят. Ме!

3-тє козенятко
Хай підійде до порогу –
Буде згадувати довго!
Усі. Семеро козенят. Ме!

4-те козеня.
А ми –бац – його ногами!
А ми – бац – його рогами!
Усі. Семеро козенят. Ме!

5-те козеня
Не боїмся ми нікого
Переможем вовка злого!
Усі. Семеро козенят. Ме!


6-те козенятко
Ми – бабах – його ногами!
Ми – бабах – його рогами!
Усі. Семеро козенят. Ме!

1-ше козеня
Ми хоробрі козенята
Ми веселі козенята!
Усі. Семеро козенят. Ме!


Вовк (за дверима)
Пісня чується з квартири
Голоси: один…чотири
П’ять і шість, усього – сім,
Так пищать, що чути всім!
Козенята ці маленькі!
Ще дурненькі, та…смачненькі!

Я козятинку люблю,
Зараз всіх їх  половлю!
Стукає.

1-ше козенятко.
Хто це стукає до нас

Вовк.
Це електрик, дід Панас!

2-ге козенятко.
Нам матуся наказала,
Щоб дверей не відчиняли!

3-тє козенятко
Ми слухняні козенята
І не будем відчиняти.

4-те козенятко.
Ви матусю зачекайте
Чи пізніше завітайте!

Вовк.
Хто б подумав! От невдача!
Ну зажди, м’ясце козяче!

Пісня «Чоботята дроботята»
Стукає знов.

1-ше козенятко.
Хто це стукає до нас?

Вовк.
Відчиніть це Київгаз!

2-ге козенятко
Нам матуся наказала
Щоб дверей не відчиняли!

3-тє козенятко
Ми слухняні козенята
І не будем відчиняти.

4-те козенятко.
Ви матусю зачекайте
Чи пізніше завітайте!

Вовк.
Хто б подумав! Знов невдача!
Не дурне м’ясце козяче…
Стукає.

5-те козенятко
Хто це знов у двері стука?
Вже набридло, просто мука!

Вовк.
Я сусідка ваша, киця,
Ч принесла вам морквиці! Няв!
Соковитої, смачної
І солодкої такої! Няв!

6-те козенятко
В киці голос не такий,
В киці голосок тонкий!

7-ме козенятко
Ти не киця! Ні, ти вовк!
Що не нявкаєш, замовк?
Усі сміються, стрибають


Вовк (розгублено)
Хто б подумав! Знов невдача!
Хитре це м’ясце козяче…
Знайте ж хитрість і мою,
Зараз голос «підкую»!

Гра на інструментах «Весела полька»
Вовк п’є яйце, потім стукає.

1-ше козенятко.
Хто це стукає до нас?
Знову Вовк? Чи Київгаз!
Усі сміються.

Вовк
Відчиніть, вам телеграма!

5-те козенятко
На базарі наша мама!

6-те козенятко
Через двері зачитайте
Або маму зачекайте!

Вовк
Ну й розумні козенята!
Що ж читаю: ваша мати
На базарі щойно впала
Ніжки дуже позбивала!
Ще й зламала кінчик рога,
Їй потрібна допомога!

5-те козенятко
А що як ні?
Страшно, боязно мені!

7-ме козенятко.
В мами збиті ріг і ноги
Їй потрібна допомога!

1-ше козенятко.
Відчиняєм, треба йти,
Мамі слід допомогти!
Вривається Вовк
Вовк
Упіймались!
Ну і ну!
Я усіх вас проковтну!

2-ге козенятко
Вовк! Він нас перехитрив!
Навіть голос підробив!

3-тє козенятко
Мамо, мамо! Я боюся!

4-те козенятко
Ой рятуйте нас!

Усі
Матусю!!!

Вовк бігає, ловить козенят, вони тікають, входить Коза.

Коза.
Вовче сірий, лиходію!
Ти біди не заподіяв?!
Козенята мої милі,
Чи усі здорові й цілі?
Якщо скривдив козенят,
Дорогих моїх малят,
Заколю тебе рогами
Затопчу тебе ногами!

Вовк.
Що ти, що ти, не кричи!
І ногами не топчи.
Он твої всі козенята,
Я хотів лише пограти…
Гарна в тебе дітвора!
Та мені вже в ліс пора!
Вовк тікає.

Ведуча.
Вовк тікав аж миготіли п’ятки.
Слухайте матусю, козенятка!

Режисер. – Всіх колег, які приймали участь в створенні прем’єри – запрошую на сцену.
Діти співають пісню «Не давайте суми жити»
Всі роблять уклін.

Глядач. – Шановні «театрали», вітаю вас з прем’єрою. Бажаю вам міцного здоров’я, натхнення, творчих злетів. Прийміть від шанувальників мистецтва ось цей дарунок.
 Діти отримують корзину з фруктами, дякують глядачам, йдуть в групу.

Немає коментарів:

Дописати коментар