пʼятницю, 24 квітня 2015 р.

Заняття

Заняття доброти "Хто людям добра бажає, той і сам собі має"

Мета: розвинути уявлення дітей про такі поняття,як добра,чуйність, уважність,ввічливість ,формувати уявлення про те, що добра, чуйна людина завжди допомагає іншим,поважає,піклується; формувати вміння граматично правильно будувати прості і складні речення, продовжувати вчити оцінювати вчинки дійових осіб, поведінку людей, розвивати емоційне мовлення, уяву, пам'ять,мислення. Виховувати любов до природи, чуйність, доброзичливість, почуття взаємодопомоги, готовність прийти на допомогу.
Обладнання: великий лист білого паперу, клей, заготівки пелюсток для виготовлення квіток.
Хід заняття
Доброго ранку травам росистим,
Доброго ранку квітам барвистим
Доброго ранку сонечку ясному,
Людям усім і всьому прекрасному .  
Пропоную дітям один одному щось побажати і привітатись.
-         Коли людина вітається, вона бажає іншим добра і від цього стає приємно на душі і серці,і від цього люди стають добрішими.
-         Малята,як ви думаєте,що таке добро?
(Діти відповідають по черзі)
На доброті існує світ
І добротою пахне хліб,
На допомогу друзям йти
Це також вияв доброти.
Доброта ніколи не старіє,
Доброта від холоду зігріє ,
Доброта, як сонце, світить.
Дітей і дорослих тішить.
-         Діти, сьогодні ми помандруємо країною Доброти.
Мандруючи будемо розповідати про добрі діла та вчинки.
-         Малята, хто знає, які це "чарівні " слова, чи потрібні вони нам?
(Відповіді дітей)
До всіх сердець, як до дверей,
Є ключики малі.
Їх легко кожен підбере,
Якщо йому не лінь.
Ти, друже, мусиш знати їх,
Запам'ятать не важко;
Маленькі ключики твої –
"Спасибі" і "Будь-ласка"!
-         У сиву давнину, коли хотіли віддячити людині за добру справу,
говорили: " Спаси вас Бог"
      " Спаси  Бог" перетворилося на коротке "Спасибі" забувати це слово ніколи не можна. Є навіть приказка "Свого спасибі не шкодуй"!
Зараз з вами подивимось, а що про це думають діти з оповідання  В.О.Сухомлинського  "Як важко бути людиною"
Ведуча: - Діти поверталися з лісу вони ходили в далекий похід.
Втомлені,знесилені діти ледве дійшли до хутірця, зайшли в крайню хату, попросити води.
Діти: - Тьотю , дайте нам води напитись!
Ведуча: Жінка витягла води з криниці і дала дітям кухлик, а сама  пішла до хати( дівчинка імітує, що принесла воду, а сама пішла варити їсти).
Ведуча: Діти напилися води і рушили далі, відійшли з кілометр від хутірця і вирішили відпочити. На галявині сіли на травичку.
Дівчинка: А ми не подякували жінці за воду.
Хлопчик: Справді забули подякувати.
Хлопчик: Це не велика біда, ми ж не будемо вертатися назад через таку дрібницю?
Дівчинка: Будемо вертатись.
Хлопчик: Чому вертатись? Ми так потомилися.
Дівчинка: ми повинні це зробити, якби ми були маленькі телятка, можна було б цього і не робити, а ми ж люди.
Ведуча: Діти повернулися на той хутірець, зайшли до жінки в хату
Діти: Спасибі тьотю за воду, вибачте, що ми були такими не ввічливими, неуважними.
Ведуча: Діти, чому вчить нас це оповідання? Чому кажуть: " Людиною важко бути?"
(Відповіді дітей)
Гра "Добре – погано "
Називаю слова, а діти відповідають добре чи погано.
Погано                                      Добре 
Розірвав                                   Захистив
Образив                                   Відвідав
Посварився                             Обігрів
Відібрав                                  Допоміг
Штовхнув                                Поділився
Ударив                                     Заспокоїв
Зруйнував                               Покращили настрій

Вправа "Закінчити речення"
Малята, я буду говорити початок, а ви продовжите

Якщо мій товариш захворів, я …
Мені подарували фломастери , і я …
Коли мені потрібна допомога, я …
Мама дала мені дві цукерки, і я …
Фізкультхвилинка
Гра "Швидка хустинка"
На горі росте калина,
На небі сонечко пливе.
В кого у руках хустина,
Добру справу хай назве.
(Діти називають добрі справи, передаючи хустинку одне одному .)
-         Діти, хто знає прислів'я про доброту?
Діти:
"Хто людям добра бажає,той і сам його має" 
" Не одяг звеличує людину,а добрі діла "
" Добро роби – добре і буде "
" Добре слово дім будує,  а зле – руйнує "
-         Малята, кому ще, крім людей, потрібна людська доброта?(природі)
-         Так,  ми маємо любити й берегти все живе на землі: трави і квіти,дерева й кущі, птахів і звірів  - усю природу.
Діти (по черзі)
1.      Йтиму садом , полем чи лугом,
Буду я природі  вірним другом.
Не столочу квітів чи траву,
А скажу їй: "Зелений , живи!" 
    
2.      Пожалій мурашечку і найменшу комашечку
Кущик посади
При потребі старшому, меншому і слабшому
Вмій допомогти.

-         От і закінчується наша мандрівка. Ви багато зробили і розповіли про них. Щоб подорож запам'яталась – кожен із вас виготовить квітку добрих побажань. Із ваших робіт ми створимо оранжерею Доброти.

Сказав один мудрець:
"Живи,добро звершай,
Та нагород за це не вимагай
Лише в добро і вищу правду віра
Людина відрізняється від звіра. "

Діти створюють квіти.





Заняття
Віконечко у природу
«Подорож екологічною стежиною»
      Мета: розширювати досвід пізнання дитиною навколишнього світу, ознайомлювати з об’єктами живої та неживої природи, особливостями екологічної стежини; навчити бачити та розуміти ознаки пристосування до умов існування рослин; закріплювати назви дерев, що ростуть на території дитячого садка; навчати орієнтуватися в просторі; розвивати спритність та увагу; формувати основи екологічної свідомості, культури, виховувати дбайливе ставлення до навколишнього світу.

      Матеріал: іграшка Колобок, схема (карта) екологічної стежинки території школи.
Хід заняття
     Пропоную дітям привітатися не тільки одне з одним, а й з природою.
Психогімнастика «Привітання»
-         Доброго ранку, сонечко ясне!
-         Доброго ранку, земле прекрасна!
-         Доброго ранку, дерева багряні!
-         Доброго ранку, квіти духмяні!
-         Доброго ранку, птахи галасливі!
-         Доброго ранку, люди щасливі!
Малята, погляньте, що за гість завітав до нас? Привітайтеся з гостем.
(Діти вітаються)
    Це не просто Колобок, це – Екоколобок. Він приніс нам карту (показую дітям). Це територія нашої школи. Екоколобок пропонує здійснити подорож екологічною стежкою.
     Діти, повторимо правила поведінки в природі:
-           Не засмічуй місце, де знаходишся!
-           Не ламай кущів, гілок дерев!
-         Не рви бездумно оберемками квіти!
-         Не знищуй, не тривож комах!

Перша зупинка – «Жива та не жива природа»
    Діти, скажіть, будь-ласка, що таке природа? (Природа – це все, що розташовується навколо нас).
   Скажіть, що належить до живої природи? (Птахи, тварини, риби, люди, дерева).
   Чому вони належать до живої природи? (Тому що вони рухаються, ростуть, їдять, розмножуються)
    Що належить до неживої природи? (Пісок, камінь, земля, сніг)
     Ділю дітей на команди. Перша команда отримує конверт зеленого кольору (жива природа), друга – білого  (відшукують картинки із зображенням не живої природи).
   Пропоную дітям зібрати предметні картинки (які розміщені на пеньочках) із зображенням живої та не живої природи. Переконуюсь у правильному рішенні дітей.

  Друга зупинка  «Вітамінна»
   Діти зупиняються біля куща калини, розглядають його плоди (колір, форму, розмір ягід).
-         Дошкільнята, пригадайте, якого кольору були квіти калини влітку? (Білого).
Пояснюю дітям, чому ягоди калини корисні для людського організму.

Третя зупинка «Різнобарвний квітничок»
Діти зупиняються біля квітника.
-         Малята, назвіть квіти, які ростуть у квітнику. (Троянди, чорнобривці, айстри, жоржини…)
-         Діти, а квіти належать до живої чи неживої природи? Чому? (Відповіді дітей).
Четверта зупинка «Каштанова»
Діти підходять до каштана. Пояснюю, чому на дереві починає жовтіти та сохнути листя. Діти збирають плоди каштана у кошик для розглядання та поробок.
Дидактична гра: Знайди дерево, що я назву»
-         Малята, будьте уважні, і знайдіть дерево, яке я назву. (Діти виконують завдання)
П’ята зупинка «Фруктова»
Дошкільнята зупиняються біля дерев фруктового саду. Називають дерева.
Дидактична гра «Я – дерево»
Діти обирають «дерево». Ведучий ставить йому запитання, а інші гравці повинні здогадатися, яким деревом він себе уявляє.
-         Ти скидаєш на зиму листя?
-         Якого воно кольору восени?
-         Які у тебе плоди?
   Малята, щоб бути вірним другом природи, треба постійно про неї дбати, оберігати, захищати її.
            Он повзе мурашка, там хлюпоче річка.
            Не ламай ромашку, не топчи травичку,
            В зеленій діброві в китицях калина,
            Глянь, яка чудова наша Україна.
            Журавлі над лугом,
            Линуть рівним клином,
            Будь природі другом!
            Будь природі сином!
Наша подорож підійшла до кінця. Екоколобок дарує вам емблеми «Юних екологів» (Діти дякують Екоколобкові і запрошують його на наступне заняття).









Підлісненський НВК




Лісова пригода


Година здоров’я











Мета: закріплювати життєво важливі рухові навички, покращувати здоров'я дітей, використовуючи різноманітні форми профілактичної роботи, розвивати уяву, мислення, музичний слух; виховувати стриманість, ввічливість, дружні відносини в колективі.
Матеріал: демонстраційні картини, кубики, канат, доріжка здоров'я, чарівний мішечок, горіхи, хустинки, намистинки, кольорові ліхтарики, кульки, аудіо запис "спів птахів", "черевички-чарівники", загадки.

                                              Хід години здоров'я
Вихователь: Добрий день, в добрий час!
                      Рада, діти, знову бачить вас.
                      Щиросердечно вас вітаю
                      І здоров'я всім бажаю.
-         Діти, до нас завітали гості. Тож привітаймо їх.
          Ми вітаємо гостей.
Діти: Добрий день! Добрий день!
         І здоров'я теж бажаємо!
Діти: Добрий день!Добрий день!

Вихователь: Сьогодні я вам пропоную здійснити подорож до…
       Здогадайтеся, малята,
      Де дерев росте багато.
     Дикі звірі, де живуть,
     Квіти й кущики ростуть? (Ліс)

Діти: Це подорож до лісу.

                               Психогімнастика " Уяви себе пташкою "

Вихователь: Заплющують очі й уявіть себе пташкою. Ця пташка може бути будь-якою. Хтось уявить себе великою пташкою, а хтось маленькою. Хтось із великим дзьобом, а хтось із малим. Хтось уявить себе сіренькою , а хтось різнобарвною. Але у всіх вас великі сильні крила, які допоможуть у вашій подорожі.
   Щоб до лісу дійти, треба ось цей місток перейти.

(Діти йдуть по доріжці здоров'я)

Гном: Добрий день! Я гномик лісовий. Приніс вам листа від тітоньки Сови.
Вихователь: (читає листа) "Любі малята!Зла чарівниця завертіла, закрутила і наслала хворобу на ліс. Допоможіть , будь-ласка, оздоровити ліс…"
-         Діти, ми допоможемо лісові і його мешканцям. Але для цього потрібно виконати певні завдання . Ви згодні?
-         Діти: Так.
Зайчик: Малята, допоможіть, будь-ласка. За мною біжить лисичка.
(Діти ховають зайчика)
Лисичка: Діти, ви бачили зайчика?
Діти: Бачили. А для чого він тобі?
Лисичка: Хочу його з'їсти. 
Вихователь: Лисичко, ти зла і хитра.
Лисичка: І що ж мені робити?
Вихователь: Ми подаруємо тобі " Черевички-чарівнички" . Хто ці черевички одягає, той стає добрішим. (Лисичка одягає черевички з підошвою – масажером).
Лисичка: Дякую вам, діти. Я більше не буду ображати зайчика. (Лисичка і зайчик приєднуються до дітей).
Вихователь: Ось лежать картини. Підійдіть, діти, і виберіть на яких зображено добро, добрі вчинки.
(Діти розглядають картини і пояснюють, чому вони вибрали ту чи іншу картину)
Вихователь: Доброта з роками не старіє,
                       Доброта від холоду зігріє,
                       Якщо доброта як сонце, світить,
                        То радіють і дорослі, й діти.
Вихователь: Діти, цей ліс надзвичайний. Давайте послухаємо, яке дерево у лісі краще шумить, яка змія краще сичить, який жук краще дзижчить.
У лісі дерева високі стоять.
Хитають гіллям,
Тихо листям шумлять.
-         Діти, наберіть повні легені повітря, і на видих прокажіть "ш-ш-ш-ш"
Кольоровий летить
І голосно пісню свою він дзижчить
" Ж-Ж-Ж-Ж"
А ось і змія!
Чи то спить, чи лежить?
"ссс-ссс-ссс"
-         Ось і поляна. На поляні – пеньки. На пеньочках грибочки. Всі за мною поспішайте. Та пеньочки переступайте.
(Діти високо підіймають коліна. Переступають через "пеньочки-кубики")
По мотузку - "змійці" підемо, чарівний "мішечок" знайдемо.
(Діти йдуть по мотузці. На головах у них мішечки з сіллю. Знаходять мішечок. Сідають на стільчики. На дотик відгадують, що у мішечку. Горіхи)
-         Діти, візьміть кожен по горіху.
1.      Зробіть колові рухи горіхом між долонями, міцно притискаючи його .
2.      Колові рухи горіхом по внутрішньому боку кисті однієї руки,
Притискаючи горіх долонею другої руки.
-         А тепер покладіть горіхи в мішечок. Складіть пучками разом великий та вказівний пальці, із силою натисніть один на один. Потім так само для великого та кожного наступного пальця. (Кожен елемент використовується 10 разів)
-         Діти, наша лисонька йшла, і корзинку принесла. А в корзинці лежать хустинки й намистинки. Малята, зніміть шкарпетки, і попробуйте зібрати хустинки пальцями правої і лівої ноги. Змагання "Хто довше протримає хустинку пальцями ніг?"
-         А тепер – зберіть намистинки пальцями ніг, і масажуємо стопи.
-         Одягніть шкарпетки.
Лисичка: А –пчхи!
Вихователь: Лисичко ,  ти мабуть, застудилася? А щоб застудою не хворіти ми зробимо точковий масаж.
1.      Біля верхнього кінця виїмки крила носа.
2.      Між бровами в місці виходу трійникового нерва.
3.      Під носовою перегородкою .
4.      Під мочками вушних раковин.
5.      Під потиличним бугром.
6.      На пальцях рук.
Вихователь: Малята, ви добре виконували вправи. Тепер лягайте на килимок відпочиньте. (Проводиться аромотерапія)
Діти, ви виконали всі завдання. Чари злої чарівниці зникли. Ліс ожив. Погляньте, якими кольоровими вогниками виблискують дерева.
А тепер візьміться за руки, і кожний висловіть своє бажання. " Коло побажань". (Я міцний і здоровий та бажаю всім бути здоровими)
Діти, вам на згадку про ліс – ось ці кольорові кульки.
(Під музику діти кружляють з повітряними кульками). 













                                                        





Підлісненський НВК

                                               Заняття в природі
  Сонячний зайчик
Розробила і впроваджує у практику роботи вихователь дошкільної групи
Філін Алла Миколаївна   
Методичний коментар
Краса природи – це могутнє джерело енергії ,думки, це поштовх , що пробуджує і ліниву, і сонливу, і інтерну думку. Перед лицем краси я бачу кожну дитину такою, якою вона є насправді….
                                 В.О. Сухомлинський.   
Сучасне виховання як ніколи потребує використання спадщини В.О. Сухомлинського , бо в арсеналі жодного педагога мабуть немає такого надбання щодо всебічного виховання дітей.
   Педагогічний досвід показує, що природа дитячого мислення схильна до творчості. Інтенсивна розумова праця відбувається завжди : і тоді, коли дитина опинилася віч-навіч із синіми лісовими сутінками, із струмком, що  жебонить у балці, з метеликом, що пурхає над квіткою, і тоді коли спостерігає схід сонця, і тоді коли бачить сезонні зміни. Завжди цікаво проходить заняття серед природи, тому що. За словами В.О.Сухомлинського , Людина була і завжди залишається сином природи , і те , що ріднить її з природою, має використовуватись для її залучення до багатства духовної культури.  
Готуючись до зустрічі дітей природою – головне завдання вбачаю в тому, щоб показати знайомий світ з несподіваного для  малюків погляду. Щоб діти полюбили і зрозуміли природу, виросли добрими, чуйними, тому оживити для них увесь світ, змушую заговорити і німий камінь і бадилинку, і дзюркотливий струмочок.


Мета. Вчити дітей, дбайливо ставитися до довкілля, замислюватися над наслідками своєї поведінки в природі розширити уявлення про красу природи про зміни, що відбуваються із сонцем,  зміни в рослинному та тваринному світі; розвивати спостережливість , уяву мислення, мовлення; виховувати працьовитість, добрі людські якості.
Матеріал: люстерко, відерце з водою, лопати, граблі.

Хід заняття 
Доброго ранку травам росистим
Доброго ранку квітам барвистим,
Доброго ранку сонечку ясному,
Людям усім і всьому прекрасному.
-         Малята, відгадайте загадку 
  Тане сніжок,
  Оживає лужок.
  День прибуває
  Коли це буває ?

-         Вірно, це весна. Весна, як і кожна пора року неповторна у своїй красі.
-         Малята, як можна сказати, яка весна? (Тепла, гарна, лагідна, яскрава.)
-         Якими ніжними словами можна її назвати? (Веснонька, весна.)
-         Які ознаки весни ви знаєте? (Розтає сніг , зеленіє трава, прилітають птахи з теплих країв, стає тепліше.)
-         Пригадайте, які пісні ви знаєте про весну?
Ой весно, весно-днем красна.
Діти.  Ой весно, весно-днем красна.
            Що ти нам весно принесла?
            Принесла я вам  літечко;
            Щоб родилося житечко
             Ще й червоні квіточки
             Щоб квичались діточки. 
-         Діти ,  з кожним днем сонце піднімається над горизонтом вище, гріє тепліше.
Простягніть свої долоньки до сонячного проміння. Що ви відчули?
                                                                      (Тепло)
Весняне тепло, яке воно?
                                                                      (Ніжне; лагідне…)
Беру в руки люстерко. Наводжу ним так, щоб утворився сонячний зайчик.
-         Малята, до нас у гості завітав сонячний зайчик. Поглянь, як він весело скакає по ваших долоньках. Зайчик сказав мені: Що він радий зустрічі з вами, і запрошує до весняного саду
                                    Діти підходять до саду.
-         Діти як і дерева що ростуть в саду ви знаєте? (Яблуня, груша , слива, горіх, вишня…)
-         Як ще можна назвати ці дерева? 
                                                                                  (Фруктові дерева)
-         Погляньте на дерева, які зміни відбулися з ними? (На деревах з׳явилися квіти, листочки)
-         На яких деревах найбільше квітів?
                                                                                  (На яблуні)
-         Сонячний зайчик пропонує вам підійти до яблуні. Огляньте її .
-         Малята, подивіться на цю незвичайну квіточку яблуневого цвіту. Зверніть увагу на її ніжні білі пелюсточки з рожевими кінчиками, на тонесенькі про жилочки, на довгенькі, мов ниточки, тичинки, на яких спочиває духмяний пилок.
-         З чим можна порівняти цю квіточку?
-         Як ви думаєте про що вона мріє?
-         Що вона відчуває, коли на неї гріє сонечко, капає дощик , гойдає ветер?
-         А чого може боятися квіточка?
-         А коли вона буде щаслива?
-         А ось і маленька маленька  подружка-бджілка підлетіла до квітки яблуні.
-         Чому прилітають бджілки до квітів яблуні? (Збирають нектар)
-         А ще бджоли запилюють квіти дерев, на яких потім з׳являються плоди.
-         А яку користь приносять бджоли людям? (Мед)
-         Малята, мабуть щось трапилось.
-         Наш сонячний зайчик начинає  стрибати з гілки на гілку.
Діти підходять до іншого дерева. Розглядають його. Поспішають, що на дереві зламана гілочка.
-         Мабуть це вітер-пустунець грався у гіллі дерев і пошкодив деревце.
-         Як ми можемо допомогти деревцю? (Примотати гілку тканиною)
-         А ще,  зкопаємо грунт біля яблуньки,  розпушим землю поллєм деревце.
Діти працюють біля яблуні
Малята, Сонячний зайчик сказав: Що ви гарно впорались з роботою
І пропонує уважно послухати звуки саду.
-         Що ви чуєте? (Шелест листя, дзижчання бджоли , спів птахів.)
-         Яких птахів ви знаєте? (Ластівка, синичка, горобець, шпак…)
-         Яку користь дають птахи? Чому треба піклуватися про них?Чи допомагаєте птахам? Коли і чим саме? (Відповіді)
Проблемна ситуація:
-         Якби не стало птахів. Чи існувала б жива природа без них?. (Діти розмірковують. Висловлюють свої думки)
-         Які прислів’я та приказки ви знаєте про птахів?
Діти
-         Де багато пташок, там немає комашок.
-         Як багато птиць не буде гусениць. 
-         Всяка пташка свої пісні має.
Рухлива гра Шпаки   
-         Малята. І ось і завершується наше заняття. Сонячному Зайчику сподобалось у нас. Ви всі гарно працювали, відповідали на запитання, дружно грали. А на згадку Сонячний Зайчик попросив щоб ви намалювали гілочку яблуні .А вдома  з батьками склали казку про весняний сад.




1 коментар: